2009年10月28日

New York New York - Frank Sinatra

最近在看洋基和天使猴-季後賽系列,往往在後半幾局球場都會放一充滿充滿紐約氣息的歌曲,老是聽到New York~New York~字詞躲在旋律中,搜尋一下才知道是Frank Sinatra唱的New York New York。

聽起來蠻放鬆,也蠻有紐約的感覺!以下放個試聽:

New York New York   紐約 紐約

演唱者  Frank Sinatra 法蘭克辛納屈

英文歌詞

Start spreading the news, I'm leaving today
I want to be a part of it
New York, New York
These vagabond shoes, are longing to stray
Right through the very heart of it
New York, New York

I want to wake up in a city that doesn't sleeps
And find I'm king of the hill
Top of the heap

These little town blues are melting away
I'll make a brand new start of it
In old New York
If I can make it there, I'll make it anywhere
It's up to you, New York..New York

New York...New York
I want to wake up in a city that never sleeps
And find I'm A number one, top of the list
King of the hill, A number one....

These little town blues, are melting away
I'll make a brand new start of it
In old New York
If I can make it there, I'll make it anywhere
It's up to you, New York..New York New York !

中文翻譯

開始放出風聲 我今天就要離開
我想成為它的一部份
就是紐約啊 紐約
這雙瀟灑的鞋子 渴望去流浪
完全對它有這樣的決心
就是 紐約啊 紐約

我要在這個不夜城中醒來
然後發現我就是那巔峰的王者
在那隆起的最高點

這個憂傷的小城市正在融化
我要讓它有嶄新的開始
在這老舊的紐約
如果我做的到 我會在任何地方完成
這都要看你了 紐約啊 紐約

紐約啊 紐約
我要在這個不夜城中醒來
然後發現我是最頂尖的
有史以來最棒的巔峰王者
最頂尖的

這個憂傷的小城市正在融化
我要讓它有嶄新的開始
在這老舊的紐約
如果我做的到 我會在任何地方完成
這都要看你了 紐約啊 紐約

沒有留言: